Gezondheids-coching

Krijg weer volop energie!

Drie pijlers: voeding, beweging en stress-reductie

Gezondheids-coaching bestaat uit een heel pallet aan werkvormen die heel persoonlijk ingezet kunnen worden al naar gelang jouw wensen en klachten.

De basis van je gezondheid bestaat uit drie pijlers: de juiste voeding, de juiste beweging en stress reductie. Laat je coachen naar een (nog) betere gezondheid en meer vitaliteit!

De juiste voeding

Nog steeds wordt de waarde van gezonde voeding enorm onderschat. Terwijl iedereen het weet: je bent wat je eet! Wil je wel je voedingspatroon veranderen maar weet je niet hoe of weet je niet zeker hoe gezond je eigenlijk eet, wil je afvallen, wil je meer energie, een mooiere huid, minder last van chronische klachten? Als natuurgeneeskundig therapeut ben ik gespecialiseerd in voeding en bied ik ondersteuning bij het verbeteren van je voedingspatroon.

Liefdevolle zelfzorg

De juiste beweging

Beweging is met recht een van de drie belangrijkste pijlers om je gezondheid te behouden en/of te verbeteren. Beweging stimuleert belangrijke lichaamsprocessen zoals je bloedsomloop, ademhaling en spijsvertering. Door te bewegen blijven je gewrichten soepeler en worden je spieren sterker. Sterkere spieren verhogen weer je stofwisseling en vitaliteit. Bewegen helpt ziekten te voorkomen als hart- en vaatziekten, suikerziekte en overgewicht. Van krachttraining tot yoga, van zwemmen tot fietsen. Wat past bij je? Welke bewegingsvorm sluit aan bij je doelen? Met welke vorm van beweging kun je het beste je conditie verbeteren of je ideale gewicht bereiken? 

Maak ontspanning een prioriteit

Stress-reductie

Zelfs als je helemaal lekker in vel zit is het bevorderlijk voor je gezondheid om aan stress-reductie te doen, want een zekere spanning ervaren we allemaal. Stress is enorm belastend voor zowel je lichaam als je geest. Stress kan ontstaan door lichamelijke klachten, maar ook door levensomstandigheden zoals het gevoel te veel ballen in de lucht te moeten houden, problemen door je werk, relaties of het drukke gezinsleven. Stress kan zich op vele manieren uiten bijvoorbeeld: slechter slapen, snel geïrriteerd zijn, vermoeidheid of uit balans zijn. Gelukkig zijn er veel manieren waarop je je stress kunt verminderen. Via je lichaam kun je dat doen door veel te bewegen; sporten, wandelen, fietsen, zwemmen, yoga. Ook meditatie en massage kunnen enorm helpen.

Op emotioneel niveau door samen te zijn met vrienden, je hart te luchten en onverwerkte emoties te transformeren.

En mentaal: leren loslaten en accepteren wat er is, leren grenzen te stellen en achter jezelf te staan in het weten dat je goed bent zoals je bent.

Graag help ik je uit te vinden welke manieren bij je passen en hoe jij het beste je stress kunt verminderen.

Tijden Coaching

  • In overleg.

Tarieven Coaching

  •  € 75,- per uur.

Neem nu de volgende stap!